Hürriyet

8 Aralık 2011 Perşembe

Güzel Futbol ve Galibiyet...



   Dünkü derbi maçının ben de bıraktığı his; tam anlamıyla mutluluğun ötesi oldu. Ah, ama burdan yanlış anlaşılmasın. Mutluluk Fenerbahçeyi yenmiş olmaktan geçmiyor. Mutluluk; tam bir avrupa takımı gibi düzenli, sistemli, atik ve üstün oynayabilen takımın ben de bıraktığı 'güzel futbol' hazzından geçiyor. 

  Aslında uzun uzadıya yazmak sitediğim çok fazla bir şey yok. Oyuncular harikaydı. Selçuk, Melo gibi beklemediğim isimler önceleri çok etkisiz olmuş olsa da; Semih, Engin gibi genç oyuncuların çıkışları ve oyuna kattıkları enerjiyle ruh inanılmazdı. Ama benim fikrim 'forvet' ne demek gösteren, hep çıkan, hep atılan oyunuyla Elmander maçın adamıydı. 

   Maçta beni en çok cezbeden Muslera vs Volkan görünümüydü. İki efsane kalecenin karşılaşması yani. Gerçi Galatasaray, özellikle ilk 25 dakikada fazlaca üstündü ve bu Muslera'nın ısınmasını engelledi ama oyunu iyi izleyen ve geliş yönünü kestirebilen bir kaleci olarak bu onun için performans etkileyici bir durum değildi.
   Eklemek isterim ki, Volkan muhteşemdi. Burada 'yiğidi öldürüp, hakkını vermek' lazım. Maç boyunca Fenerbahçe'yi tutan, kırılmaları önleyen tek oyuncuydu ve onun enerjisi, o takım için, o sahada çok önemliydi.

   Burada taraftar zihniyetinden de biraz bahsetmek istiyorum, çünkü mütemadiyen gelen hep aynı tepki oldu.

   Derbiden bahsetmek isterken bir FB taraftarından aldığım tepki hiç değişmedi; ' Hala mı sıkılmadınız yenilmekten... izleyeceksin yine de yani? .... ben öle yenilmiş olsam adımımı atmam o sahaya...' ve daha buna benzer bir sürü cümle. 

   Burda önemli olan şeyin farkında olmamak, Futbolun mantığını da ortadan kaldıran bir şey oluyor. Bir taraftar olmak demek; 'takımı destekliyorum' demek. Yani yenilgilerde yanında, yengilerde yanında, kötü zamanlarda yanında, tüm coşkularda onunla olmak demek. Taraftar zihniyeti denen şey 'nasılsa yenilecekler, izlemeye deymez' cümlesi gibi bir düşünceyi içinde bulundurmaz. Eğer Galatasaray yenilmiş olsaydı da ben ona olan desteğimi vermeye aynı şekilde devam edecektim, tıpkı şuan FB taraftarlarının da yapması gerektiği gibi.

Futbolda 'taraftar zihniyeti' denen şey önemlidir ve atlanmamalıdır. Desteklemek; bir sınırlandırma yapamaz, daim ve sonuna kadar demektir!

   Sonuçta gerçekten sistemli, güçlü atik ve sürekli hücumlarla özlenen bir Galatasaray izledik dün akşam derbide. Sonuç da bizleri fazlasıyla tatmin etti. 3 -1 güzel bir skor oldu ama başta da dediğim gibi dün akşamın en güzel yanı 'Özlenen Galatasaray'a' kavuşmaktı!


2 yorum:

  1. çok güzel söyledin Zümrüt, ek olarak maçtaki taraftar da çok iyiydi gerçekten taşkınlık olmadı şimdiye kadarki en centilmen gs-fener maçıydı sanırım. Bunun sebebi olarak da iyi futbol diyorum. futbol tad verdiği zaman insanlar maça odaklanıp sinirlenmiyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. evet evet o lezzet olunca hem seyirciye hem oyuncuya iyi oluyo. Futbol için sahada herşey güzel olunca, 'herşey' güzel oluyo... :))

    YanıtlaSil