Hürriyet

3 Mart 2013 Pazar

BİR GALLER BÜYÜCÜSÜ DEMİŞTİM...





- Gareth Bale Üzerine –

       Bundan yaklaşık iki sene önce yazmıştım Bale yazısını. Benim için parlaması şart olan bir yıldızdı. Efsane olabilirdi, hatta Rooney göreviyle, kendinden çokça söz ettirip, en pahalı transferlerden olabilirdi. Sadece kronik bir sakatlık sorunu vardı, bunun için Alman’ya da sürekli tedavisi devam ediyordu.

      Bale için bugün yazılan yazıları okudukça, kendim için ‘ne kadar ön görüşlü bir futbol severmişim’ dedim. Bunu övünmek için değil; gözlendiğinde yeteneği kuşku götürmez bir canlılıkla parlayan Bale için söylemek zorundayım elbet. Senelerdir, gençliğinin yanı sıra kendini adadığı Tottenham’da en göz dolduran adam olmayı başarmış, Milli takımı Galler’de efsane olmaya başlamıştır.

Bale, öle kolay kolay gözden kaçan bir  yetenek olmadı hiç bir zaman. Kumaşı kaliteli derler ya; Bale’da Gallerin soğuğundan büyümüş, bu değerde bir adamdır. Onun için söylenebilecek onlarca şeyden bazıları, cesur olması, hızı, atikliğidir belki ama en önemlisi, bu hızla, aynı anda düşünmeye devam eden, gerçek bir yaratıcı olmasıdır.  Başlığın ‘büyücü’ olmasının temel nedeni de budur zaten.

Bizi kendine hayran bırakan, topu okşayan zariflikteki top sürüşüyle, Bale bu sene öyle bir çıkış yakaladı ki, sakatlığının lanetinden kurtulmasının hemen ardından ‘ben burdayım!’ diye bağırdı adeta. Yetenekleri, yavaş yavaş yıldızı sönen Premier oyuncularının üzerine geçmeye başladı artık. U17 döneminden beridir Galler Milli takımını bırakmayan, en yetenekli kanat oyuncusu özelliğini kimseye vermeyen Bale, adeta ‘yengeç’ burcu etkisini kanıtlarcasına, saygılı, sakin ve sıcak kanlı bir karakter. Tüm anlamlarıyla, kaliteli bir futbolcu olmak için sahip olması gereken tüm vasıflara sahip olan 23 yaşındaki büyücü; kuşku götürmez bir etkiyle Tottenham’ı ileriye taşıyor.  

Bu sene Bale’in başarısı, benim için bir annenin, çocuğu için sevinmesiyle aynı histi adeta. Gururlandırcı, ‘biliyorum’ dedirten o duygu yani.  Zaman neler gösterir bilinmez ama cümlesinin katiyen uyamayacağı bir özgüvenle Bale, geleceğinde neler göründüğünü hepimize kanıtlamaya devam ediyor. Akıllardaki tek soru; onu hangi devin kapacağı.

Ya da yeni devin, topa olan aşkının, daha başka kimleri derinlemesine büyüleyeceği?

Yaklaşık iki sene önce yazdığım yazı için de;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder